İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İEÜ Yayınevi

    Uygulamalı Sosyal Ağ Analizi

    Uygulamalı Sosyal Ağ Analizi

    Resim
    ISBN/Barkod 978-605-70257-1-5
    Kitap Adı Uygulamalı Sosyal Ağ Analizi
    Orijinal Dili Türkçe
    Yazar Mehmet Gencer
    Türü Akademik Kitap
    Editör Devrim Çakır
    Yayın Yönetmeni Raşit Çavaş
    Kitap Tasarımı Güven Toros
    Grafik Uygulama İnanç Avadit
    Basım Bilgisi 1. Baskı
    Kâğıt Holmen 70gr
    Kapak Kağıdı Amerikan cilt
    Sayfa Sayısı 288
    Fiyatı 170 TL
    Ebat 17X24 cm
    Çıkış Tarihi 1 Baskı, Şubat 2022

    UYGULAMALI SOSYAL AĞ ANALİZİ

    Yaşamımızın vazgeçilmezi haline gelen dijital teknolojiler...

    Gıda ve yer arasında anlamlı bir bağ oluşturulabilir mi? ABD’de yenilen her gıda, çiftlikten sofraya varıncaya kadar ortalama 2.500 kilometreye yakın, dolambaçlı bir yolculuktan geçiyor. Bu yolculuk da yenilen şeyin nereden geldiği, hangi yolları izlediği sorusunu meydana getiriyor. Yeni mutfak devriminde öncü bir ses olan Amy Trubek, 21. Yüzyılda ürün yetiştirmeyi, pişirmeyi, yemeyi yerel ve küresel boyutlarıyla ele alıyor. Teruar kavramını şarabın ötesine taşıyan, daha geniş anlamıyla mutfağa ve kültüre genişleten Trubek, üretim, pişirme ve yeme süreçleriyle ilgili çok sayıda insanın hikâyesine yer veriyor.

    Bu hikayelerde insanların sınai ürününe karşı mutfaklık ürünü benimsediklerini gösteriyor. Karmaşık “teruar” ve “goût de teruar” kavramlarının Fransa'nın yemek ve şarap kültür için araç olduğunu açıklarken, ABD’de de mutfak ve tarımdaki tat ile yer arasındaki çok yönlü bağlantıyı gündeme taşıyor.